Tell you the story of who I am...

Nu har jag inte bloggat på två dagar, det har varit fullt upp. Igår hade vi vår första lektion i Art & Society, Vi kommer som jag skrev innan besöka massa olika sevärdigheter i London för att sedan skriva en liten uppsats om detta och få credits. Känns inte alls jobbigt. Igår var vi på Bristish Museum.
Mäktig ingång!
Tänk att ha detta taket hemma? Bara ligga i soffan och titta upp bland molnen. Eller ligga och titta på åskan och höra hur regnet smattrar mot fönstren. Idag kom vi på att vi saknar frisk luft. Att komma ut och känns hur luften går ända ner i lungorna. Havet. Skogen...
Avslutade lektionerna med en go thairätt på en liten restaurang i covent garden som stank mögel.
 
 
 
Igår kväll var vi också iväg med Sanna och Malin på ett ställe som har torsdagsklubb. Drinkar, shots, öl och vin för 15kr/st. Trevligt ställe. Förutom att det rusade fram en tjej till mig som gapa och skrek för hon trodde att jag var intresserad av hennes kille som jag inte hade en aning om vem det var. Johanna satt livrädd på andra sidan och trodde jag skulle åka på stryk haha!
 
 
Idag hade vi ingen skola och det har inte funnits något att plugga på ännu så tog en tripp till totally swedish för att köpa glutenfritt bröd. Tycker så synd om Johanna för att det är så dyrt. 45kr för en limpa medan jag köper en för dryga 7 spänn.
 
 
 
Hittade också en supermysig inredningsbutik. Det märktes att det var här som de rika och snobbiga människorna handlade saker till sina hem. Satt en "tant" med näsan i vädret och en hund i knät i en av sofforna och pratade med tjejen som ägde butiken. Hon tittade på oss som att vi kom från mars.
 
 
 
Hittade också typ världens största tandborste idag...
 
 
 
Innan vi gick hem tog vi en sväng om Starbucks, snyltade på wifi och funderade på hur livet som blind är...
 
 
 
Efter att vi gjort hemmagjorda pannbiffar med ris och pepparsås så valde vi att ta en myskväll med bio :)
Biooutfiten på!
 
 
 
Är i akut behov av att färga håret!
Gick till den största bion här i London enligt vad vi hört, VUE.
Det var ganska dyrt, 120kr studentpris. En meny med popcorn och dricka fick man punga ut med 120kr för, så det skippade vi. Bad istället killen att fylla på min vattenflaksa med kranvatten varpå han frågade om jag ville ha varmt eller kallt vatten. Svarade såklart "ja men jag tar gärna varmt du!"
Johanna tyckte vi skulle komma i tid så att vi fik plats haha! Det var vi, tre bögpar och en tjej som satt framför oss och pratade i mobiltelefon tills jag tröttnade och skällde på henne. Mysig film! Hope springs med Meryl Streep. Hon är nog min favoritskådis. Skulle rekomendera denna filmen till alla gifta par över 40.
 
Här är min favoritlåt just nu!
 
Så himla fin och mysig... Lyssna och njuuuuut
 
 


Kommentarer
Anna Carnebratt

Tack för tipset, ja jag sitter ju ensam nu när Mikarl är i Palma och roar sig!

Svar: Menar du podcasten eller vad? :)
Cecilia Carnebratt

2012-09-29 @ 09:44:45
anita252

Det verkar som du har kul och mycket att göra. Var rädd om dig bara. kram <3 från farmor

2012-09-30 @ 09:30:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0