Karlstad

Ni ser ju själva! Vilken fantastisk rolig resa vi hade upp till Karlstad i fredags kväll. Jag körde, killarna sov. Partybilen number one!
 
 
 
I dörren fick jag dock en oerhört god middag av Emma som är gullig och tänker på mig. Kvällen kunde inte starta på ett bättre sätt, dusch och middag, snabbt göra sig iordning innan det var dags att slänga sig iväg till konserten. För som ni vet, eller har jag skrivit det? Ja i varje fall så var ju de planerat att gå på Stilftelsen på fredag kväll.
 
 
Underbara Mandy, som alltid ställer upp och tuperar håret på mig!
 
 
Måste ändå säga att vi under den timmen vi hade på oss att både fixa oss och förfesta så han vi liksom med allt vi borde göra på en förfest. Dansa till äldre musik som alltid är lika kul, dricka såklart, ta massa egobilder på oss själva, pussbilderna oss tjejer emellan osv osv...
 
 
Killarna är inte alltid så roade av att det tas en massa bilder
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen när vi skulle gå ner mot konserten så är det ju såklart jag som ramlar på den förbaskade isen. Och jäklar vad ont det gjorde. Nu kommer alla tänka att jag var jättefull och inte alls ansvarsfull men så var det inte alls för det var rena isgatan som ni själva kan se. Så det så.
 
 
Jag och Emma knödde oss allra längst fram för att höra på när Stiftelsen spelade och när vi väl lyckats med det och alla arga brudar hade skällt på oss så lyssnade vi på en låt innan jag tydligen hade sagt "ah men ska vi gå nu eller?" Emma tyckte inte alls att det var en lika bra idé so jag uppenbarligen tyckte haha!
 
 
Tyckte synd om mig själv inne på herrtoan med Emma som sällskap. Sedan blev det ganska tidigt kväll för mig för jag tog mig hem själv vid 12 tiden fast dom andra inte alls ville låta mig gå ensam. Men jag proppsade på att det minsann bara var vänster och sen vänster igen. visseligen råkade jag gå vilse och frågade en bil om vägen och sådär men då visade det sig att jag stod precis utanför Emmas lägenhet så egentligen kan man inte räkna det till att jag gick vilse så det var ju ändå bra tänker jag. Mission completed.
 
 
På lördag låg vi hela gänget i Emmas säng och åt godis och chips fastän hon hatar när man har chans att smula i den. Men det tyckte vi bara gjorde det hela roligare.
 
 
När vi väl tagit oss i kragen, proenerade vi ner på stan och åt en go lunch!
 
 
 
 
Sedan direkt hem och la oss på soffan igen. Herregud vilken slappishelg det varit förutom fredagen. Vi har i princip bara legat på soffan och ätit godis.
 
Emma har testat fina frisyrer på mig. Precis så som jag älskar när folk gör på mig när jag har fixat håret. Och det tyckte amanda var roligt och tog bild på. Hur lycklig jag såg ut under tiden jag förvandlades till denna snyggingen alltså.
 
 
Jag har också tyckt synd om deras stackars fisk som lever ett liv upp och ner i en liten skål med några solblekta gummifiskar.
 
 
Och imorse gjorde vi oss försäljningsmackor och gott kaffe till frulle. Försäljningsmackor är när man gör smörgåsar som ser så fina oh goda ut så att man skulle kunna sälja dom. Alltså det liggeer inte bara en ostskiva på dom.
 
Och efter de blev de gofika. Duken har Solans mormor gjort och jag lovade att berätta historien om den. De är nämligen så att Solan (Emma) är från Rättvik. Så duken innehåller eller är gjord i Rättviks färger. Den blå färgen är normal, den gröna bröllop, röd dop? svart begravning. Nu vet jag inte om de blev röätt med grön och röd där men de kanske är skitsamma. Jo, grön kan vart midsommar också. Det är lite oklart. Men svart och blå är jag dödssäker på att jag skrev rätt om. Så... dockan nedanför har alltså på sig Rättviks folkdräkt och ska gå på begravning för rumpan är svart. Nu har ni lärt er något nytt idag med.
 
 
 
 
Och söndagen har gått i vilans tecken den med...
 
 
Utan smink och finkläder. Men det är viktigt att kunna visa sig så också har jag hört och därför gör jag det. Tänk va många tjejer som inte skulle våga visa sig sådär ful och skabbig fritt över hela internet. Vågliga jag. Nu ska jag skapa en sida på fejan för min hobbyverksamhet som jag som ni vet väntar namnförslag på ;)
 
Puss
 
 


Kommentarer
Emma

Du är grym Cissan! Tack för den här helgen!

Vad gäller Rättviksdräkten är grön baksida midsommar och röd bröllop :)

Men skål då!

2013-02-25 @ 09:40:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0