Regent Park och Covent Garden


Vi går natt och dag kan man säga. Dygnet runt med andra ord. Det är bra. Vi behöver nämligen röra på fläsket.
 
 
Efter rundvandringen som för övrigt var helt meningslös eftersom våran skola är ett totalt byggkaos nu, alltså jag tror inte ens att det hade varit tillåtet att få gå i skolan under de omständigheterna i sverige...det är byggdamm och byggmakapärer överallt. Min astma gillar inte stark doft av möglad färg och 1miljard byggdammspartiklar, så gick vi i varje fall till Regent Park som ligger precis bakom vår byggnad. Eller kanske framför. Bakom Madame Tussade som ligger mitt emot oss :)

En jättestor park med massa öppna ytor att chilla med en picknick i. En perfekt löparpark. Blev lite sugen på att dra en runda direkt men måste vänta tills den dumma förkylningen har släppt!
Längst bort i parken från vår sida sett så ligger London Zoo, De hade en öppning precis så att man kunde se in till girafferna och kamelerna, eller om det va dromedarer, lär mig aldrig vad som är vad haha. Jullan, hit kan vi gå när du kommer om du vill?
 
Vi har invigt köket idag! Slog till med en go kycklinggryta med ris för er som undrade ;)
Pratade med en tjej som bor granne med mig och hon är från Australien. Jag hoppas att det blir massa kul event och grejer nu när skolan drar igång. Jag vill prata engelska! :)
Än så länge verkar alla sitta inne på sina rum och häcka.
 
Ikväll har vi varit nere i supermysiga Covent Garden, jag tror nästan att det är mitt favoritområde i London. Lagom mycket folk, åh nu är jag sådär svensk som älskar lagom. Fy fan vilket bra ord. Det borde vi importera till alla andra språk också. Coolt om svenskan liksom kom på ett ord som var samma i hela världen. I vilket fall så är Covent Garden himla bra! Massa härliga butiker och det är även på detta torget som de på julen skänks en stor julgran ifrån Norge som monteras med massa fin julbelysning och så en julmarknad runt omkring. Fick en liten känsla om att det snart är jul idag. Tiden går så fort.
 

Tog en crepe med nutella och banan! Köpte ett härligt doftljus som luktar fläder och champagne.
Hittade en rolig butik med massa svenskt lösgodis som får mig att tänka på den butiken som pippi går in i och bara möläter en helt påse med godis, remmar och munkar. Visst ville man göra likadant när man var barn? Och jag har alltd velat äta tårta som hon gjorde, med en sked rätt i mitten av tårtan! Vet att jag inte skulle tycka det var lika kul ochatt jag skulle tröttna på tårtan efter ett par skedar, men det är bara själva grejen att ha gjort det.
 
 


Kommentarer
J

vilken surapa jag ser ut att va :) hehe

2012-09-18 @ 23:37:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0