Norskar är galna på riktigt

 
Men tja!
Mår ni bra? JAG SAAAAA MÅÅÅÅR NI BRAAAAAAAA?
 
 
Flådig föreläsningssal idag kanske? Det serverades gratis te, kaffe och kakor. Gött!
 
Det har verkligen varit en lång dag idag. Föreläsningar mellan 10-20 så det är lite tufft. Men å andra sidan är vi lediga varje mån och fredag och hela tisdag dag fram till 18 så man står ut. Tänk i Halmstad, då tyckte man att det var jobbigt om man gick 9-5. Rena lyxen nu ju!
 
Kul att höra att alla uppe i bohuslän har kommit igång med hummerfisket. Det jag skulle säga är en av anledningarna till att man överväger att bo där uppe efter den fantastiska sommaren såklart. Förlåt, ta det inte som en diss. Men jag skulle aldrig klara av att flytta tillbaka just nu. Det händer för lite. Jag behöver lite fart så att jag kan underhållas. Göra spontana saker.
 
 
Jag och Johanna äter middag innan vi skulle ta en öl med den norska tjejen vi bestämt träff med!
 
 
Skitäcklig mat! Typ smakade ingenting. Helt blöt fiskv vilket ledde till att paneringen blev som en deg och vem sjutton gillar torrt ärtmos? Såsen smakade bara majo med lite kryddor. Nej det blev verkligen en diss. Sämsta maten efter den frukstansvärda indiska maten vi åt häromdagen. Förresten blev vår stekspade helt grön (den var svart från början) efter att vi kokat upp det indiska med lite mer grädde för att få bort det starka. Snacka om starka kryddor när det till och med missfärgar svart plast till grön spyfärg.
 
 
EN STOOOR KALL ÖL!
Enda gången jag kan njuta av öl. Tyvärr hinner den ofta bli fesljummen innan jag hunnit till hälften.
 
 
Våra nya norska vänner. Norge betalar halva deras utbildning så de ska va här i 4 år och plugga. Sjukt kul för dom. Synd att jag inte kom på det när jag skulle börja plugga....fast då hade jag ju också behövt sparat ihop ungefär 80000kr per år jag skulle plugga också för bara skolagiften...
 
I vilket fall är norskar så galna som man tror. De berättade om hur de går till för dom när dom ska ta studenten. När dom börjar trean så bildar man olika "team", köper en buss tillsammans och inreder denna så grymt man bara kan. Asså ni kommer inte tro att detta är sant. Jag satt med öppen mun i typ en halvtimme när dom berättade om detta. I vilket fall så har dom ledigt från skolan under 1 månad precis innan dom ska ta studenten.
 
Då "turnerar" alla grupper som ska ta studenten runt med sina bussar i olika städer i Norge i en månad och festar! Varje dag! Man hyr en privat chaufför som kör bussen. Sedan går de såklart ut på att ha den grymmaste, coolaste, rockigaste, fetaste och helt enkelt bara den flashigaste bussen ever!
 
Alla skapar en egen logga, ett namn på bussen/teamet, man skapar ett tema för sin buss och man trycker upp tjockiströjor, tischor, linnen, trosor, byxor,shorts, kjolar, nyckelband, visitkort med sitt favoritcitat på, och på allt detta trycker man sin egen logga. Och man får inte gå i några andra kläder under denna månaden.
 
Varje helg träffas dom vid samma stad och festar hjärnet ihop. Då står alla bussar i olika ringar, 4 i varje och så blildar dom dansgolv som omringas av bussarna och så får alla turas om att spela. Tävling här också såklart. Högst musik vinner.
 
Sist hade de en kranbil som körde efter en av bussarna med högtalarna som var tre gånger så höga som bussen haha. detta är så sjukt. och det är sååå mycket pappa betalar. Olga som norksan heter hade spenderat 20000 under denna månaden.
 
En buss hade hyrt in skrillex för att spela under en av kvällarna på deras buss. Det betalade dom 80 000kr för bara sådär. Varje buss kostar cirka 200 000kr att köpa (dom köper av tidigare årsgrupper). Förra året hade någon haft LFMAO som spelade. NORGE ÄR SJUKA!!!
 
Jag kan berätta hur mycet som helst. Det tog aldrig slut. Men jag orkar inte ritkigt. Jag tror att ni fattat. Vi gnällde över att vi tyckte de var dyrt med en studentmössa för 600pix och en klänning och festbiljett osv för cirka 3000kr totalt kanske. Det tycker jag är mycket för en dag.
 
Här är några ord ni kan söka på för att hitta klipp på youtbe från dessa galenskaper "Russetid, russ, lillehammer, tryvann, stavanger och landstreff"
 
 
Nu blir det sängen för min del! Imorgon väntar en ny spännande sista kursintroduktion, Art & society, vi ska gå på ett nytt museum eller känd byggnad per vecka och se skriva en liten reflektion om detta i slutet. Chill kurs. Man får högskolepoäng för att upptäcka London.
 
Godnatt mina fina!


Kommentarer
anita252

Det är fint att du får så många vänner där, lagar du ingen mat eller äter du bara skräpmat? Idag var det ingen hummer tyvärr. kram farmor

2012-09-27 @ 17:10:23
Maria

Hej Jag läser varje dag era fina bloggar. Nyfiken och intresserad. Ha det bra.

Svar: Det är kul att ni vill följa oss :)
Cecilia Carnebratt

2012-09-27 @ 20:28:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0