Museum of London, CHECK!

 
Målet var gratis!
 
Idag hade vi som mål att göra något i London som var gratis så det fick bli ett museum. Typ alla museum är gratis i London. Det borde nog Sverige också införskaffa om de vill ha några besökare. Jag skulle aldrig betala för att gå och titta på sånt här.
 
Museum of London blev det. Egentligen tycker inte jag att det brukar va så kul och gå och kolla på massa verktyg som de använde för typ 2000år sedan. Det ger mig liksom ingenting. Så jag gjordet det enbart av tre anledningar;
 
1. Gratis. Och som vi säger i sverige, Gratis är gott! eller bra... Då ska man helt enkelt passa på. varför tänker jag på Ove Sundberg när jag skriver detta? Haha!
2. För att underhålla er som läser bloggen med massa roliga bilder ;)
3. Vi skulle göra något som inte kostade pengar och ändå fördriva dagen med annat än att sitta stilla och ruttna på rummet.
 
 
Ooooppps... Det blev visst en kaffe påväg till Museumet. Den var ju inte gratis. Men om vi låtsas att det var någon hygglig karl som bjöd mig på den så var det gratis. Gott! Tackar så mycket.
 
Jag tror att museumet ligger i en stadsdel där det ligger massa businesskontor också. För det var väldigt många höga och flådiga byggnader runt omkring. Hoppade av underground i Moorgate och promenerade 300m.
Utanför hade de gjort en hel vägg med mosaik av foton i olika kulörer.
När man kom in i entrén stod det en stor glaskula med text om att skänka £5 så kommer mueumet att kunna gå runt på att vara gratis osv. Det gjorde inte vi.
 
Fanns en del roliga saker för barnen...och mig...
Här är plattor med massa ledtrådar, så ska man leta upp en massa olika prylar inne i själva museumet. Sedan var det också videoförklaring för barn och 1X2-frågor om historiska saker.
Under tiden på museumet kläcker Johanna frågan "Har du tråkigt Cissi?"
Kan inte ritkigt förstå varför haha! Jag som tyckte jag var jätteengagerad och intresserad av saker som i vanliga fall skulle få mig att vilja somna.
 
Massa äckliga gamla skallar! Vem vill titta på sånt egentligen? och vad är det man kan tycka är så jäkla intressant med det? Ett ruttet huvud...
 
Det fanns däremot en sak som jag tyckte var riktigt bra. Och det var att de hade samlat en grupp människor i åldrarna 14-24 år och så hade det fått göra en egen utställning där de tolkade hur vi lever i dag jämfört med förr. Till exempel förklarade de (se kändisbilden) att ungdomar nu för tiden kan lista fler kändisars namn än viktiga personer som sitter och bestämmer över oss och våra länder etc. Och sen var det såklart en massa om elektronik och andra saker som gick att jämföra. Där fick man sig en liten tankeställare :)
 
Känns som att det kan vara lite jobbigt att ta sig igenom en dörr med den klänningen eller?
 
Påväg till underground igen hittade vi en butik som kallade sig Hotel Chocolat, en riktigt bra affär skulle jag säga. Man fick til och med smaka på choklad...gratis ;)
 
Vi bor precis bredvid en butik som heter Totally Swedish, som ni hör av namnet kanske så säljer de enbart svenska grejer. Eftersom de inte verkar finnas några glutenallergiska personer i England? så gick vi hit och köpte bröd till Johanna så hon slipper leva på riskakor och yoghurt till frulle. Detta gills inte som köpförbud. För äta bör man annars dör man. Så det så. Då har vi gjort klart de för oss.
 
 
 
 


Kommentarer
Mandymandarin

Vet du om att du passar helt sjukt bra i den frisyren du har på översta bilden? Asfint :D

Svar: Tack vad du är gullig! <3 Var trött på att bara ha det nersläppt eller uppsatt så exprimenterade lite :)
Cecilia Carnebratt

2012-09-20 @ 08:58:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0