Dom har skitstora smörpaket i London och kycklinglever kostar bara 10kr men är förmodligen inte så gott

 
Idag åkte vi buss för att handla, de stora matbutikerna ligger nämligen inte inne i centrum så hade kollat upp vart vi kunde åka för att inte bara hitta små locals. Det var hyffsat bra priser, fick 4 dagars mat för bara 300kr för oss båda :)
 
Idag hade vi även våran introduktionsdag i skolan. Halv 4 skulle vi samlas och jag hade hoppats på att den inte skulle hålla på allt för länge eftersom vi skulle vidare och köpa kastruller, stekpanna och en tallrik att äta på innan vi åkte hem för att laga mat. Tyvärr kom vi inte ifrån skolan fören efter 19 så det fick bli middag på en lokal pub. Redan trött på all fet mat. Kan bara tänka mig hur det är i vissa delar av USA. Tur att affärerna i London har öppet så sjukt länge. De första bommar igen vid 21tiden mån-lör, helt sinnes. Tur att man inte jobbar i butik här.

Den delen av skolan vi var i idag ligger mitt i centrum. 50meter upp från oxford street. Vi satt i en gammal biosal där lärarna berättade om hur det är att studera i London, vad som räknas som fusk, vi fick massa information om hur det är att leva här, ett passerkort (vet inte om det stavas med ett eller två s).
 
Träffade också två svenska tjejer från Halmstad på mötet idag. Det visade sig att jag bott dörr i dörr med den ena tjejen i tre år i Halmstad haha! Världen är bra liten ibland.
 
Eftersom jag gått och blivit sjuk, förkylning och idag även feber och ont och slö i hela kroppen så gick jag också förbi apoteket på vägen hem. Man har verkligen råd att vara sjuk i London.
SHIT vad det är billigt. Jag fick liksom lite shoppingabstinens. ett paket med huvudvärkstabletter kostar 16p. Alltså ungefär 1,7kr!!!
Jag får liksom samma känsla som när jag är på Ullared eller Primark. Man vill köpa massa saker för det är så himla billigt. Och dessutom hade dom ta 3 och betala för två på apoteket!
 

Idag har jag postat kort till några där hemma:)
 
När man är här så lär man sig uppskatta massa saker som är himla bra med sverige trots allt. Och vad himla tryggt det känns att gå på Göteborg gator fast man ibland kan skaka av skräck när man går ensam. Här känner man sig som en liten myra som vimmlar runt och är ständigt på vakt efter potentiella rånare och ficktjuvar.
 
Imorgon ska vi på rundvandrig i skolan som ligger i samma byggnad som min lägenhet/rum, på torsdag ska jag ha personligt möte med the study abroade team och då är vi även bjudna på fest på en båt som kommer gå längs themsen!
 


Kommentarer
Mandymandarin

Baby baby baby, Nandos! Ni MÅSTE äta på Nandos!

Svar: Vart ligger det?? :)
Cecilia Carnebratt

2012-09-18 @ 11:45:26
Mandymandarin

Det är en kedja, finns på massa olika ställen. Googla upp närmaste, så stöööört gott verkligen!

Svar: Hittade de :) Du är min trogne kommenterare! <3
Cecilia Carnebratt

2012-09-18 @ 11:55:50
ellen

Jag undrar hur det kommer sig att du inte känner dig säker på gatorna i London? Med tanke på att varje gatuhörn har en web-camera, haha..

Svar: För att jag kan bli rånad ändå! :P
Cecilia Carnebratt

2012-09-18 @ 15:56:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0