Mamma och Jullan på besök, Dag 1

Tillslut kom dagen som jag väntat på så himla länge! Och som lilla jullan räknat ner till sedan resan vart bokad.
Ingen var gladare än jag. Det var liksom lite samma känsla som kvällen innan julafton eller innan sin födelsedag när man var liten. Man ligger och det finns en viss spänning i hela kroppen. Det är precis som att man inte kan koncentrera sig på något för man vet att det inte är lång tid kvar innan det händer något himla himla kul!
 
Jag har verkligen inte haft tid att blogga. Vi har varit igång från halv 8 på morgonen till sena natten. Men jag ska iallafall vara näll och visa bilder oh berätta nu i efterhand :)
 
Förresten så kom jag på att jag måste fråga om ni vet att ni kan trycka på kommentera under inläggen för att läsa vad andra har kommenterat? Och då ser ni också om jag svarat på era kommentarer. Det gör jag alltid! För jag blir så himla glad när ni ger mig respons på det jag skriver :)
 
 
Här håller jag på att pussa sönder på min lilla bebis som inte allt är liten längre. Tiden går så himla fort.
När jag hämtat upp dom vid bussen som låg precis bredvid oss, 5minuter gångväg så gick vi hem till mitt lilla rum och packade upp deras kläder, jag fick massa dodis och choklad :) <3
 
Efter flera timmars resande var älsklingarna hungriga och vi drog till Nandos innan vi for vidare ner till stan för att kolla in shoppingen. Julia hade ju en lista på allt hon skulle handla. gulle!
 Ibland önskar man att man var barn så glass och desserter ingår i menyn...
 
Eftersom jag inte vart nere på stan på hela veckan så hade jag helt och hållet missat att de satt upp all julbelysning och pynt oh grejer. Det har ju inte ens vart Haloween än?
Det ser i varje fall himla mysigt ut. Man får en viss stämning i kroppen.
VI skulle såklart in på Hamley´s den stora leksaksaffären med 6 våningar av helt sjukt mycket leksaker och pyssel och pynt och gossedjur och allt vad man kan komma på.
Julia vart helt fascinerad av en kille som kunde blåsa upp ballonger av någon slags lera som sedan var helt gummiaktig och gick det hål i ballongen sp var det bara att knyckla ihop leran igen och laga hålet.
Efter flera timmar i spöregn (klart att det skulle regna just idag när vi inte alls var klädda för det och inga paraplyer fanns i närheten) satte vi oss på Starbucks och instagrammade lite och tog en latte. Julia hade redan här hunnit med att handla en ny tjockiströja på Hollister, nya vita fräscha Converse med mera med mera. Vi fick under resan kalla henne för vår egna lilla Shopaholic, sötnosen!
Mamma fick heta Nana istället för Anna haha! Jag kan inte förstå varför dom fortsätter att skriva namn på kaffemuggarna för det blir typ aldrig rätt! Anna och Johanna är ändå ganska lätta namn kan man tycka? Men icke, Nana och Louana it is!
 
Vi fortsatte sedan vår shoppingtur i regnet till underbara Primark dit julia absolut ville gå trots att fötterna värkte och vi bara ville hem och sjunka ner i sängen och prata strunt.
 
Dag 2 kommer snart....


Kommentarer
Maria

Ni ser ut att haft det trevligt tillsammans.

Svar: Det var himla mysigt :)
Cecilia Carnebratt

2012-10-14 @ 18:01:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0