En kaffe tack!

Jag tror att jag börjat gilla kaffe mer och mer. Vi dricker ju någon kaffe i veckan på caféerna här i London, inte för att jag då tar svart kaffe med mjölk, utan det är väl mer ”läskvarianterna” någon gång men oftast latte. Den godaste latten jag druckit hittade jag på Harrods, typiskt. Svindyr med god. Därför funkar det bara att ta den när man har folk på besök som vill upptäcka Harrods. Åker inte dit så ofta annars eftersom vi redan strsat runt och kollat och vi har inte råd att shoppa loss där haha!

 Nu kan jag iallafall  vakna på morgonen och önska att jag kunde ta en kaffe. Vi har ingen kaffemaskin i huset och det känns inte lika värt att köpa nescafé för det kommer inte vara så gott som jag föreställer mig liksom. Jag drömmer om en Starbuckslatte på morgonen haha!

När jag flyttar hemifrån igen, eller rättare sagt får en egen lägenhet ska jag köpa någon riktigt lyxig kaffemaskin! Tittade runt på internet och hamnade på cafebar, en sida där du hittar massor av olika espressomaskiner och tillbehör. Du kan till och med bygga din egen cafébar...
 
 
 

 

Tänk er den här maskinen, du kan få upp till fyra olika sorters kaffebönor, mjölksystemet är inbyggt så man kan få gott skum på sin latte och det finns även så man bara kan få kokat vatten till sitt te. Det bästa av allt är väl ändå att den är automatisk så man slipper gå en kurs innan för att lära sig sin egen maskin haha!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0