Dag 31

Eftersom jag tar så otroligt mycket bilder här i London, dels för att roa er på bloggen med och dels för att det är kul och jag älskar att göra fotoalbum och fylla med minnen, så har jag gjort en mapp för varje dag.
Tömmer alltså min kamera och mobil varje kväll när det är dags för bloggning.
Tänk att jag har varit här i 31 dagar nu? Vart tar tiden vägen? Allt går så fort.
Och man blir speciellt påmind när man kommer ner på stan nu och ser alla julskyltningar. Nu är det snart dags igen. Och säger man inte varje år "åh är det redan jul? vad fort det har gått i år"?
 
Efter en heldag med plugg och grupparbeten i frostskolan (kallar den så för jag trodde på riktigt att jag skulle bli sjuk för det var så himla kallt överallt) så lagade vi middag och sedan blev det en mysig kväll på stan.
Jag fick lite lön idag från två helger på Liseberg och passade på att unna mig lite saker jag behövde.
 
 
Måste ändå erkänna att det är mysigt när alla lampor på husen tänds.
 
 
Roligt att få stavas annorlunda varje dag. Killen i kassan började dessutom prata en massa med mig. Först sa han bara Cecilia, how are you? och så säger typ alla i London men man svarar typ inte på det. Alltså butikbiträden. Så jag stog lite frågande och undrade om jag skulle svara samtidigt som han gjorde min latte. Men jag bestämde mig tillslut för att vara trevlig och sen fortsatte han fråga om min dag varit bra, om jag var trött, vad jag pluggade så tilslut visste jag inte riktigt om det var meningen att ja skulle börja fråga saker om honom och hans liv? Det gjorde jag inte, haha, Så trevlig var jag. Johanna stog lite frågande och räddade tillslut mig och vi gick ner och satte oss.
 
 
Ett par handskar så jag har några fingrar kvar när jag flyttar hem till sverige. Glömde ta med mina handksar när jag flyttade hit. Inte det första man tänker på att man måste ha med sig i augusti kanske. Ett döskallearmband som var på rea (ett döskallehuvud för varje skitstövel i världen) och ett häftigt halsband som jag kikade på när mammi var här i helgen.
 
 
 
Gosemyströja att värma mig i hela hösten!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0