Dag 2 med mina älsklingar

Glömde visa er den gigantiska uppblåsbara madrassen som mamma tagit med sig hit!
Herregud vad jag skrattade när jag såg den. Det går ju inte att vända sig på en madrass som är 50cm bred och 8cm hög? Snacka om prinsessan på ärten...fast du känner varenda dammkorn under på golvet haha!
 
 
Julebullan är nyvaken och sover räv inför kameran
 Innan frullen skriver julia kort till skolan för att säga vad hon hittar på i London. Hon är ritkigt duktig på engelskan nu, kan prata med folk och förstår när folk pratar med henne på engelska.
Dagen började med molnighet men sprack sedan upp till klarblå himmel och sol. Första dagen som det verkligen kändes som höst. Det var kyligt i luften och jag insåg att nu måste jag verkligen köpa en ny jacka.
 Dagens outfits ;)
Eftersom vi har en så himla fin park här bredvid så ville jag visa den och alla miljoner fåglar. Vi tog med lite rostbröd och skulle mata dom. Bara det att eftersom det var så tidigt på dagen så var det typ bara vi där.
Alltså ALLA fåglar ville ha mat av oss och var väl hungriga sen natten...
 
 
 
 
Hahaha det slutade med att vi fick springa ifrån alla fåglar för när brödet var slut och vi hade slutat mata dom så började fåglarna picka på våra ben och vägrade att försvinna och vi liksom såg framför oss hur alla fåglarna snart skulle attackera oss! 
 
 
Jullan tar en liten tupplur på bron ;)
Jullan bad mig "mästerfotografen" att ta lite roliga bilder på henne när hon posade :)
 
 
Min fina mamma!
 
 
 
 
Efter en stunds strosande inne på Harrods blev vi sugna på fika och gick därför till deras chocolate bar & café och beställde en lyxig fika. Notan för oss tre gick på 350kr och då deade vi på en kaka! Hahaha!
Mamma höll på att få chocken. en chokladbakelse för 100 svenska kr. Men god var den! Det får jag ändå ge den ;)
 
 
Den berömda! 
Julia gör den obligatoriska bilden med de kända telefonkioskerna som är en av englands självklara "kan inte förändra utseende"-saker.
Vi gick förbi den lilla guldgrottan med alla macaroons och tog hela vägen upp på  Bond street och alla fina affärer. Man känner sig verkligen uttittad och som en fattig äcklig liten uteliggare jämfört med alla fina tjejer och tanter som går med sina höga Loubortiniskor och 4 påsar med nya chanelväskor värda flera hundra tusen eller alla män som sitter utanför i sina snajsiga bilar och väntar på när frun sätter sårätt på pengarna.
 
 
Tog oss iallafall in på Victoria´s Secret och provade en Bh, men jag tycker att 500 spänn för en bh är för mycket när jag kan hitta bra på H&M för 129kr. Så rik är jag inte!
 
 
Jullan fick äntligen åka dubbeldäckare och dessutom den bästa platsen, längst upp och längst fram. Lycklig tjej!
 
 
 
Avslutade fredag kväll med en mysig middag på en italiensk resaturang som heter Zizzi :) Passande huh?
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0