Brännande hett i Johannas mun

Usch vad jag var trött imorse! Jag kan inte förstå att jag varje gång jag måste upp tidigt ska vara skittrött. På helgerna vaknar jag halv 9 och är pigg utan anledning. För att överleva en morgon med trötthet och för att övertyga mig själv om att gå upp så måste jag tänka "när får jag gå och lägga mig igen?" Som idag, så hade vi lunch mellan halv 12 och 13. Då ligger jag på morgonen halvdöd och tänker okej men jag kan ju faktiskt gå och lägga mig kl halv tolv igen och sova en stund, okej då går jag väl upp då. Hahaha! Varför gör jag såhär? Jag går ju inte och lägger mig vid den tiden ändå. Är det psykologiskt? För de dagarna då jag inte har någon chans innan typ sex på kvällen är det tusen gånger jobbigare att gå upp. Det är som värsta ångesten!!!
 
Vad tycker ni om de nya kabeldragningarna i vår skola förresten? Är detta okej PC?
Skolan börjar förövrigt arta sig nu. Det blir mer och mer klart. Hoppas den ser någorlunda ut tills mamma och Jullan kommer på torsdag. LÄNGTAR!!!
 
 
 
På håltimmen gick vi ett kvarter bort till en bokaffär som Johanni upptäckt medan jag var ute och sprang igår. Tyvärr hade dom inte den boken jag ville ha. Men jag ska se om jag hittar den i stan :)
 
 
 
Hittade ett supermysigt italienskt fik (alltså, säger jag supermysigt väldigt mycket? jag kan inte komma på ett annat ord just nu ändå så det får vara så) eller harmoniskt kanske? I varje fall BRA café. Lunchställe och restaurang också. Pefekt för min mamma i think.
 
 
Fetaste bullbordet!
 
 
 
 
Johanna köpte den största marängen jag sett. Tyvärr inte kletig inuti :/
 
 
 
 
En mysig hörna av restaurangen/fiket där det sålde lite råvaror etc...
 
 
 
 
 
Haha jag kommer på mig själv i skolan att skriva allt på svenglska.
Börjar skriva meningarna som läraren säger och sen går det för fort eller jag hinner tappa ord för hur jag ska beskriva det för mig själv och då swisch så är jag inne på lite svenska och sen swisch tillbaka till ett engelskt ord in i mellan haha! Heja svengelskan!
 
Sen har jag också kommit på att jag i vissa situatoner när jag är lite stressad eller ivrig GLÖMMER AV att mina gruppkamrater inte kan svenska haha!
 
Som idag på lektionen så gjorde vi en uppgift i olika grupper och när läraren står och säger de rätta svaren så kläcker jag ur mig "haha inte vi iaf" högt till mina gruppkamrater som bara tittar konstigt på mig hähä...
 
 
 
Vi delades in i grupper på ett av seminarierna idag, seminarie ar vi efter varje lektion då vi ofta läser igenom ett case för att sedan diskutera öppet i klassen om vad vi tycker och hur de skulle gjort annorlunda osv. Bra för engelskan. Svårt med tanke på att man inte kommer på snabbt vad man ska svara. Så idag råkade jag svara att jag inte visste varför jag valt den kursen. Haha. först ut att berätta om mig själv. Inte kul som wowjocke hade sagt.
 
Hamnade iaf med två tjejer från östländerna, typ polen och slovakien tror jag och en kille från London. Den ena tjejen verkade skitdryg och höll bara på med sin blackberry. Ade (killen) pikade henne ganska mycket om detta och frågade om telefonen var intressant. Vårt gruppnamn blev, "Charlie´s angels"
Fyndigt av Ade att komma på!
 
Det blev en lång dag i skolan, slutade 20 och hade inte ätit sen lunch. Tanken på att gå upp laga mat i en timme fanns inte på kartan. Det fick bli invigning av Nandos. En portougisisk restaurang med mestadels grillad kyckling, majskolvar, halloumi, fries...
 
Skulle testa denna goda såsen. Både jag och Johanna ogillar stark mat och jag hann provsmaka såsen innan henne och utan att hon såg de (och de brände kan jag säga) men jag tänke att jag säger inget så får jag se hur hon reagerar. Och herre min gud så roligt det var. Jag önskar av hela mitt hjärta att jag hade spelat in detta. Haha. Det går inte att förklara. Men det står Piri.piri på flaskan. Det räcker väl.
 
 
 
 
Här kommer lite fina bilder som en mingelfotograf gick runt och tog inne på nattklubben Bond som vi var på i lördags. Riktigt fin ljus han lagt på tycker jag. Man slipper se alla skavanker och tycka att man ser sliten ut fasän klockan börjar närma sig mycket för små barn.
 
 
 
Ida, Johanna, Jag & Sanna
 
 
Tuttvarning ;)
Härliga Sanna och Malin som vi träffat några gånger nu :)
 
 
 
Over and out!


Kommentarer
johanna

Älskar din blogg! Min dag verkar alltid så mycket roligare när jag läst din blogg :) Glömmer alltid bort hur bra den varit. Det är perfekt att bli påmind om det. Så lägger man sig alltid med ett "leende på läpparna" ;)

Svar: Aww... vad jag blir glad!Kul att jag kan få dig att somna glad om du nu var ledsen innan de ;) hihi
Din blogg är också bra!!!
Cecilia Carnebratt

2012-10-03 @ 23:08:33
URL: http://kustflickan.blogg.se
Mandymandarin

Nandos <3 Helt sjuuukt gott juuuu!!

Svar: Ja de va gott :D
Cecilia Carnebratt

2012-10-04 @ 10:37:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0