Vart är julekänslan?

 
 
 
 
 
Kall dag men min undebare sol var framme. Jag har det hellre så än regn och rusk. Jag har lite svårt att förstå att det snart är jul. Här är ingen julstämning alls förutom all julbelysning, men den är mest mysig skulle jag säga. Jag ser på instagram, fejan och bloggar hur ni där hemma pyntar och julstökar för fullt. Vissa har redan julbakat och köpt alla julklappar... Jag....jag käkar clementiner.... 3kg i veckan ungefär. Hoppas på att julen ska flyga i mig. Om inte annat kanske den gör det när jag landar på Säve om sisådär 20 dagar.
 
 
 
Då får jag äntligen pussa och krama mina små gullepluttar där hemma! Slänga mig in i all julstress och hoppas på att jag är klar så gott det går med mina uppsatser som ska in den 7 jan. Har insett att jag kommer ha det hektiskt. Söka jobb, shopa julklappar (det som jag inte hunnit här) träffa alla fina vänner och mysa med dom, hälsa på farmor och farfar i mellandagarna, åka till Hemsedal den 30:de, hema och vända, göra livmoderkontroll och sen direkt ner och bo hos brorsan en vecka i Halmstad! Men...det är bara saker jag tycker är kul och som jag vill göra och då kommer det funka. För visst går det mesta att lösa på ett eller annat sätt om man bara vill.
 
 
En av uppsatserna som ska in på 5000ord inebär att vi ska analysera två case, Starbucks och ett annat litet café här i London och se hur de skiljer sig på 10 olika rubriker. Typ politik, kommunikation, struktur osv osv. Basa Starbucks case va 11 sidor långt att läsa. Så innan jag gick och handlade frulle till mina fina vänner som kommer i helgen satte jag mig såklart på Starre och noterade medan jag läste och försökte se vad som stämde och inte med vad deras visioner och mål är.
 
 
 
Nu har dom börjat sälja granar här också. Har du kirrat vår finaste kungsgran för i år mamma?
 
 


Kommentarer
Anonym

Ja i år har min man fixat traditionell gran! Vi får se hur det blir med det, ha ha.

2012-11-29 @ 18:59:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0