Ikea och frisyrtutorial

 
Åhhh så himla typsikt och vilken otur vi har va? När vi kommer fram till svenska kyrkan så är den stängd. Det är ingen julmarkand idag. Den är på tors, lör & sön. Då kan man ju undra varför svenska kyrkan skrivit ut att den va idag? Då kanske man ska ha sin informationssida uppdaterad eftersom halva världen nuförtiden lever via internet!
 
Eftersom vi inte hade skola fören vid 18 så passade vi på att handla lite julklappar och sen dra ut till IKEA som vi aldrig vart på. Herregud, innan vi kom fram. Det låg typ som om man jämför med bäckebol. Det vill säga inte vidare lätt att ta sig med buss eller tåg. Tillslut lyckades vi i varje fall hitta en buss som tog oss från underground mitt ute i ingenstans till IKEA. 
 
 
Var bara tvugna att köpa lite doftljus var att ha inne på rummet när vi ska mysa till film. NU blir det mörkt här redan vid 16, visst känns det konstigt. Man blir ju tröttare fort då, eller är det bara jag? 
 
 
Testade förresten kokosnötsvatten på vägen till IKEA, smakade skit men ska vara väldigt nyttigt för kroppen tydligen...
 
 
 
Såklart att vi körde på vår svenska klassiker! Givet val!
 
 
Tristan var också med på IKEA, första gången han smakade köttbullar och det gick hem kan jag lova.
 
 
 
Vi köpte med oss lite sill och glögg hem, tänkte göra lite sill, potatis och gräddfil till lunch någon dag, lite mer midsommarmat än jul, men det är gott oh billigt. Gillar ni sill? Det är väl inte så vanligt att man gör det? Eller är det typ fifty fifty?
 
Förresten så måste ni skriva en kommentar om ni INTE gillar glögg också, pratade med en vän idag som påstod att skitmånga inte gillar glögg. Jag har ALDRIG hört någon mer än honom som inte gillar glögg.
 
 
 
 
I utgången hade de satt upp lite bilder på sverige, här är mitt hem. Vackra bohuslän! 
Man får en viss hemlängtan och sommarlängtan när man ser det här. Det är minsann inte lätt att få uppleva i London.
 
 
 
 
Bilden har jag lånat av yetanotherbeautysite som jag hoppas var okej! 
Fisyren är ganska lätt att sno ihop om du bara har en spegel fram och en bak. Jag lämnade min sedbenelugg framme men sprayade den lite lite bakåt i samma riktning som uppsättningen för att det skulle se ut att passa ihop! :)


Kommentarer
Jessie

Kan du bara vara så gullig och skicka hennes hår till mig också så vore det toppen inför fredag :)

Svar: Hahaha ungefär så jag kände också, mitt blev ju lite fattigare
Cecilia Carnebratt

2012-11-20 @ 21:51:06
Mandymandarin

Nästan så att du måste starta en egen blogg åt Tristan snart :D

Svar: Hahaha ja men typ, fast han har nästan exakt samma liv som mig ju så kanske skulle bli lite tråkigt :P
Cecilia Carnebratt

2012-11-21 @ 10:27:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0