Blondinen talar!

Ojojoj! vart ska jag börja? Nackdelen när man har så kul med sina besök att man inte hinner blogga och måste ta igen 3 dagar på en kvart. Varför kunde inte blogg.se ha en fungerande app bara?
 
 
På fredag när dom kom stack vi hem till mig och lämnade av grejerna, åt lunch och stack ner på stan för att shoppa lite! Det känns som att tiden går extra fort nu när det börjar bli mörkt vid 5 på eftermiddagen...
 
 
Finfina paret!
 
 
Drog senare till TGI Friday´s hände med gänget som Jake jobbat tillsammans med, Will och Soulayman! Åt och drack på Fridays, galet goda drinkar som såg livsfarliga ut!
 
 
 
Barnamint baileys, mer som en dessert än en drink! Glass, oreokakor och baileys. Smarrigt!
Hur tänkte vi när vi började med den innan maten förresten?
 
 
Världens godaste förrätt, den till höger! friterad kyckling i sesamfrön och Jack Daniels glaze att dippa i!
 
 
 
 
 
 
King soul (uttalas Såll på svenska), och vi skämtade om att han var kung av Angered, han har nämligen tjej och barn där och väntar på att få sitt pass och tillåtelse att flytta till sverige. Dunderskön kille! Så fort man ta bild med honom eller på honom så frågar han om han syns på bilden eller om det bara var tänderna haha!
 
Vi lämnade TGI vid 12pm och drog vidare till Road house för att hälsa på två andra killar som jobbade med Jake på TGI innan :) Fredag blev inte så sent eftersom killarna skulle jobba dagen efter och vi skulle orka med att shoppa!
 
 
Började dagen med en av de nya kaffesorterna på Starbucks! Julmuggarna och specialkaffegrejsen kom samma dag. Jag och jake testa en gingerbread latte medan Ellen körde på det säkra kortet, hot chocolate!
 
 
Nu har det verkligen börjat gå mot vinter, jag var inte ens tillräckligt varm i min vinterjacka. Så jag hoppas innerliggt att det bli kallare men inte på samma sätt kallt. Ni vet det där med luftfuktigheten och skit?
 
 
De hade stängt av Regent street för någon bilshow, så det förklarade varför vi såg dessa när vi var på väg till Marc Jacobs-butiken i Mayfair
 
 
Vi köpte bara julklappar inne i butiken. På nedervåningen finns det accessoarer till rimliga priser för er som undrar. Sen finns det många fina saker som är dyra också!
 
 
 
 
Flängde runt in och ut överallt på stan, det var mycket folk och det påminner mig om hur jobbigt det snart kommer bli när alla kommer för att julshoppa! Då kommer jag lämna handväskan hemma och bara ha med kortet i fickan.
 
 
Jag och Ellen försökte fixa en bra bild på oss innan vi skulle dra ner på stan och käka. på lördag kväll blev det Nandos i Covent garden, ligger mitt emot TGI och smet senare in där eftersom vi planerat utgång med gänget där!
 
 
 
Sedan glömde jag helt och hållet av att ta bild på resten, kändes som att jag inte kan sitta och fota allt heller, de skulle ju undra om jag aldrig sett drinkar innan haha!
 
Blond som jag är så självklart, jag gjorde bort mig igen! Som vanligt!
Vi satte oss i baren och när Soul hade slutat, killen som ni sg på bilden längre upp, så kom han också och hängde med oss. Jag satt och tjöta med honom ett bra tag och när jag och Ellen fått in en ny drink så frågade han hur den smaka,
 
-den smakar bra, lite sur skulle jag säga. men bara lagom.
Han smakar på drinken och säger, "yes, you can taste a little bit of the lime, and you can taste strawberry..."
okej...nu snurrar min hjärna på högvarv, ska jag smaka på limen och då kommer jag känna att den har dragit åt sig smak av jordgubb? coolt tänker jag och börjar fiska upp den lilla limebiten som ligger i drinken...
vänder mig sedan mot sul igen och sägen,
"jaha, ska jag smaka på denna nu?"
 
DÅ händer det!!!
Soul tittar på mig för ett kort ögonblick och fattar sedan hur jag har uppfattat det han sa och DÖÖÖÖR av skratt! Han höll nästan på att trilla av stolen för han skrattade så mycket. Det han i själva fallet menat var ju att man kan känna smaken av både lime och jordgubb i min drink... Jag har helt enkelt gjort det igen. pratat innan jag tänkt. jag höll på att skämmas ihjäl. Jake och Ellen sitter och tittar på oss och är ivriga att få veta vad som var så kul. Jag tror jakob fattade att jag sagt något dumt eller korkat. Såg de på att finurliga flin...
 
 
Vi fortsatte iaf sedan till Road house även denna kväll och Will mötte upp oss efter sitt pass!
Hemma vid 4 och vi var inteeeee så pigga när vi vaknade på söndag morgon!
 
 
Igår hade Ellen bestämt lunchdejt med två av sina vänner härifrån så jag och Jake drog ner till Covent garden och åt lunch på en mysig restaurang men med värdelös service. Hade lite kvalitetstid bara jag och brorsan!
 
Efter lunchen mtte vi upp Ellen halvvägs och drog in på Liberty för att kolla deras julskyltningar och deras julavdelning :) Avverkade ju de flesta affärerna igår så kände oss hyffsat nöjda och trötta famförallt!
 
 
 
 
Vem vill inte pynta sin julgran med biljardbollar?
 
 
Vi satte oss sedan på en pub för att kolla fotboll, Liverpool spelade och Jake var mer än nöjd över att få sitta och se på den. Vi fick ge lite, ni vet ge och ta. Han har sprungit med oss i affärer hela helgen så nu fick vi se lite fotboll.
 
 
De hade äntligen fått den importerade julgranen från Norge, nu är det inte mycket mer än att tända julbelysningen kvar för att få in den rätta feelingen!
 
 
Hangovermat på Pizza hut!
 
 
 
Avslutade helgen med att köpa hem massa gottis för att kolla på Så mycket bättre och film!
 
Usch det kändes alldeles för tomt att vakna upp ensam imorse. Lämnade mina sötnosar vid bussen klockan tre inatt. Nu blir det bara massa tråkigt skrivande för att få klart min uppsats idag!
 
Stor eloge till er som orkade ta er igenom hela texten! Lovar att uppdatera bättre framöver!
På torsdag kommer farmor och hennes vän så det blir inte många dagar ensam ändå!
 
 
 


Kommentarer
Britt-Marie

åå du skriver så bra ...man vill inte sluta läsa. Inte alls jobbigt alltså.
Kram på dej<3

Svar: Åh vad du är snäll! Tur att jag har några som tycker så iaf som jag vet :D <3
Cecilia Carnebratt

2012-11-05 @ 17:53:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0