B-shit

Skolan idag då, ni vet kursen Art & Society som jag läser. Skitkul när man är på besök i St pauls och kan ta grymma bilder på utsikt och sånt där, turistiga saker som är kul att minnas och ha i sitt fotoalbum när man kommer hem igen haha!
 
Men museum med tavlor?
 
Ärligt, jag förstår det inte. Stå och stirra på en tavla i 20minuter. Se vad den betyder, vad den ger för känslor, hur personen har målat, vad han tänkte på, vart befann han sig just då bla bla bla. Här är jag verkligen inte med. Detta förknippar jag typ med samma sak som religösa saker. Bullshit och skittråkigt. Jag antecknade i varje fall varenda "smart" ord som alla sa för att jag sedan ska ha en endaste chans att kunna babbla kring detta i den kommande uppsatsen.
 
När lektionen var slut tog vi bussen till stan och kollade runt och åt lunch. Känner ni igen några målningar? Vincent van Gogh och Monet var några av konstnärerna.
 
 
 
 
 
Senare under dagen sprack det upp och min älskade sol kom fram!
 
 
 
 
 
 
 
Jag ser ganska intresserad ut ändå ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0