Allmänbildning att kunna förkortningar för snusk

Eftersom att som jag vet att jag nämnt ett x antal gånger innan, blogg.se:s app SUGER så funkade det inte att ladda upp vare sig bilden eller text förut. Vad är tanken? Hur skam an kunna blogga i farten? Underhålla er med all smaskig info om vad jag gör.
 
 
MIn underhållning på bussresan. Kollade upp hur lång tid det ska ta att bila till Hemsedal imorgon natt. Slipper helst köra. Min plan var att glida in i bilen, käka lite godis och bli hög på socker, sedan smska i mig ett litet sömnpiller, på med lurarna och in i drömmarnas värld.... Väderprognosen ser inte så bra ut. Här har snön börjat yra och det ska tydligen bli ännu värre imorgon under dagen och ända fram till söndag middag..
 
 
Spelade Quizkampen, som jag förövrigt älskar. Man blir allmänbildad och har kul samtidigt. Förresten äöskar jag denna frågan. Tänk att uttrycket blivit så inprintat i samhället att det nu hör till allmänbildning att veta vad "mother i´d like to fuck" har för förkortning! Kul!
 
Smsade med Saul. Han hade vart och hämtat upp alla saker han skulle få av mig och Johanna från det vi köpt på oss under vår tid i London. Lite kastruller, stekpannor, kuddar och täcke. Sen slängde jag även i lite tidningar och schampoo och sminkborttagning och sån skit som jag tänkte att det kanske han kan skänka vidare eller något...
 
 
Han verkar inte alls förstå min tanke...Typsikt killar
 
 
 
Ikväll har jag bara packat inför morgondagens avfärd mot vinterlandet. Jessie och Linnsan var här en sväng och spelade lite spel och käkade tacos. Ingen ville vara med på bild. Vi var väl bara sådär härligt vardagsnormala idag.
 
 
Jag kommer med största sannolikhet inte använda mer än 70% av mina kläder. Men tanken på att jag kommer ångra att jag inte packade ner den där tröjan som hade gjort att jag inte alls skulle frusit på tisdag förmiddag får mig att få ångest. Då åker den ner direkt. Inget snack. Vi åker bil och jag är självisk och har med mig packning för mig och min osynliga kompis.
 
Blandad kompott! Det är ungefär det jag hatar med skidsemestrar. Att man slänger ihop alla möjliga plagg ur garderoben som kan tänkas passa under skidkläderna så att man håller värmen, och sen ser man ut som "hej kom och hjälp mig" med en salig blandning av allt och ingenting.
 
När jag blir rik ska jag minsann investera i snygga skidkläder. Alltså snygga underställ och sånt, ska nog till och med unna mig att gå någonstans där jag kan säga, "plocka ihop allt jag behöver ha under skidkläderna för att inte frysa ett knyst och varmt ska det vara, men framför allt ska det vara snyggt och matcha!" Kosta vad det kosta vill. Då har jag mina skidsemestrar säkrade sedan sålänge jag inte planerar att gå upp en sisådär 100kg. Eller ner.


Kommentarer
Britt-Marie

Kör försiktigt...ha det härligt i vinterlandet. KRAM

Svar: Tack sötnos! <3
Cecilia Carnebratt

2012-12-29 @ 08:19:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0